Google Website Translator Gadget

lördag 21 januari 2012

Guds Församling

Har du funderat på varför vi/de som har en tro vill tillhöra en församling? I dagens samhälle vill många
ha en privat tro där man inte vågar stötta sig med andra. Man ska tro men bara hålla det innanför ens
egna väggar i hemmet. Man ska liksom vara tyst med det man tror och undvika att ta upp andliga saker.

Men Jesus har kallat oss att föra vidare det vi har och skapa en enhet i Kristus. Vi är inte kallade till att
ha en privat hemlig tro utan något som påverkar din omgivning. För hur kan man växa i sin tro om man
är själv? När man har en gemenskap måste man börja jobba med sig själv. Vi är som stenar som Gud
vill slipa till diamanter, för att vi ska komma dit behöver vi slipa bort det dåliga i vårat liv. Detta kan vara
något jobbigt men Gud vill verkligen att vi ska må bra. Det betyder inte att vi blir hjärntvättade utan att
vi får en medvetenhet om våra fel och brister. Gud älskar dig precis som du är och de egenskaper du
fått är av en anledning. För att du ska kunna bli använd av Gud, behöver du inse att du inte är perfekt.
Man behöver följa Guds vilja och ha blicken fäst på Jesus. Bara för att man är troende betyder det inte
att allt kommer bli perfekt. Det händer oss lika mycket sorg och glädjeämnen, men vi lämnar våran
förtröstan på Gud. Att man inser att det inte går att bära allt som händer, utan låter Gud få ta hand
om det. Guds församling är som ett stort pussel, där varje människa är pusselbit. Alla behövs och
har något att ge. Dina egenskaper och gåvor är viktigt för andra, det är därför man ska vara i en
gemenskap. Församlingen är heller inte en byggnad utan människorna i den. Vi behöver växa
tillsammans i lärjungaskap för att bli mera lik Jesus, på det viset kan vi reflektera Guds Kärlek till andra.
En gemenskap där Jesus Kristus är i centrum där man visar kärlek och respekt till andra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar