Google Website Translator Gadget

tisdag 24 januari 2012

Synden - Syndaren

Vad är synden? Vem är syndaren? Varför behövs Jesus? Detta är grunden för den kristna tron.

Ordet "Synd" betyder att missa målet. Vi människor blev syndare när vi bestämde att leva ett liv utan Gud. Den andliga längtan vi nu har fått fyller vi på annat sätt som tex pengar, alkohol, droger, sex, kläder osv.
Ondskans fick makt över oss genom att vi ska följde våra begär och börja tänka på oss själva.

Gud är helig, allsmäktig och stor men han hatar verkligen synden och ondskan i världen. Men han gör vad som helst för att få en relation igen med dig. Gud är älskar oss syndare dvs vi människor men inte vad vi gör (synden). Som en mamma och pappa älskar sina barn, så Älskar Gud oss människor.

Synden som finns är något som vi gjort emot Gud, men han hade en lösning nämligen Jesus.
Gud kom ner som en människa i Jesus och levde ett liv bland oss, men var helt fri från synd. Då Gud
älska oss så mycket, dog Jesus på ett kors för våra synder. För att relationen med Gud ska bli öppen igen.
Det enda du behöver att göra är att ta emot denna gåva och säga Ja. Det finns ingen annan väg till Gud.
Men varför måste man ta emot Jesus? Det kommer en dag där Gud kommer döma alla människor, där är Jesus viktig. Då vi alla är syndare och ingen kan döma rättvis mellan gott och ont, utan en nämligen Jesus.
Synden leder till Helvetet med genom att tro på Jesus då kommer man till Himlen det finns inga gråzoner.
Men genom att tro på Jesus redan nu, flyttar han in i ditt hjärta och du får en försmak av himlen.
Gud är inte snål med sina välsignelser utan vill att du ska må bra på alla plan i livet.
Men han har inte lovat det kommer att bli lätt, han kommer vara med dig hela tiden tills vi ses i himlen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar