Google Website Translator Gadget

tisdag 14 februari 2012

Föränding av bön

Är det sant idag som när folk ber. En himmel med moln kommer att bryta? Kungar och drottningar kommer att skaka? Ja det är sant, och jag tror att det. Jag lever för dig. Är det sant idag som när folk ber. Vi får se döda män vakna? Och blinda blir seende? Ja det är sant, och jag tror att det. Jag lever för dig. Jag ska bli en historia skapare i detta land. Jag ska bli en talare av sanning till hela mänskligheten. Jag ska stå, jag ska springa. I dina armar, i dina armar igen. I dina armar, i dina armar igen. Jo det är sant idag som när människor står. Med Guds eld, och sanningen i hand. Vi får se mirakel,vi får se änglar sjunga? Vi får se brustna hjärtan som förändrar historien?' Ja det är sant, och jag tror att det. Vi lever för dig. (Texten från  delirious - history maker)

Allt är möjligt i Guds kraft när han får använda oss som hans församling, men då måste vi tro på det med.
Då väckelser gått över jorden har det börjat med individen och hela församlingens beslut att gå till Gud.
Där vi offrar vår tid i bön och fasta för att se vad Gud har för plan för oss. Man har en längtan och törst efter mer av det som Gud har att ge och man nöjer sig inte med bara lite. En nöd och förkrosselse över de människor som inte vet vem Jesus är. En vilja att gå tillbaka till det enda som är det viktiga nämligen relationen med Gud där enda vägen är genom Jesus Kristus. Där man måste lära känna Gud ännu mera genom bibeln och bön. Det börjar i våra hjärtan där man tar ett beslut och säger. Här är jag sänd mig.

Se även Väckelse börjar i hjärtat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar