Google Website Translator Gadget

fredag 24 februari 2012

Profetisk hälsning om väckelse

  (Detta har legat på mitt hjärta, läs och känn efter om det är från Gud)

Med tanke på det profetiska som ligger över staden Skara, så har jag känt mer och mer att det helige ande vill säga något viktigt. Vi är många som fått bilder, tankar och ord från Gud som pratar om det stundande väckelsen. Därav vill nu Gud säga att vi måste vara redo för det som ska komma både som enskild och som Guds församling. Vi har alla fått en kallelse från Gud där vi är i vår vardag. Det är dax att träda fram inför det som väntas. Har du hamnat på rätt plats än, där du gör mest nytta för andra? Gud vill även säga att jag behöver alla generationer, både unga som gamla och däremellan som arbetare för det som kommer. Ingen är oviktigt i detta arbete i mitt rike. Ni äldre som gått länge med mig ska hjälpa de yngre och uppmuntra och stötta. Likaså ska ni yngre värdesätta det arvet som ni nu får ta över och inte förakta det arbete mina tjänare gjort. Jag kommer leda er om ni kommer till mig åter, en förnyelse av det gamla kommer snart.

Men ni får inte tro att det kommer ske på samma sätt som förut, enbart Jag Gud vet hur det
kommer att bli. Jag vill varna er om ni vänder bort från mig för då kommer ni att bli förledda.
Jag kommer att ansa det träd ni alla sitter fast på och om ni inte känner mig kommer jag att
klippa bort den dåliga frukten. Min ande kommer gå som en löpeld över denna plats och ingen
kommer att bli oberörd. Min kärlek kommer att bryta ner de bojor och bindningar som ondskan
haft. Människor kommer att få känna en sådan befrielse och kärlek från Gud att detta kommer
påverka hela bygden och landet. Därför måste ni nu förstå eran betydelse och att Gud älskar er
så mycket. Han vill rädda alla från den eviga döden och enda vägen till himlen är genom Jesus Kristus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar