Google Website Translator Gadget

fredag 3 februari 2012

Väckelse börjar i hjärtat

Läste en artikel i dagen om riksevangelisten Georg Davidsson`s tankar då han snart
fyller 85 år. Han beskrev hans liv och arbete för Gud i den väckelsen som var.

(Dagen) I dag är inte väckelsen i Sverige lika framträdande. Och kampanjerna, 
de som Georg dedikerat sitt liv åt är numera sällsynta. ”- Det är inte inne, som 
man säger nu för tiden. Men jag tycker att det är synd. Om det viktiga är att vi 
ska vara "ute" bland folk behöver vi inte vara "inne”. ”Jag känner en stor sorg. 
När människor såg hur vi brann gav det ju resultat. Det tände nya människor. 
Spred sig över hela städer, hela bygder. I dag är församlingarna stabila, många 
är nöjda och tycker att allt är bra som det är, men glöden saknas. Jag tycker
synd om de unga människor nuförtiden som aldrig fått uppleva väckelsen”.

Jag kan känna en sorg med att många vill ha det bekvämt i kyrkan, där det ska se ut
likadant hela tiden. Även om vi ska ha gemenskapen för att bygga upp varandra i tron.
Så får inte det bli en klubb för inbördes beundran där några få är välkomna. En del av
de problemen som sker i dagens kyrkor och samfund är att det inte kommer in några
nya människor. Men hur vet dom att de ska gå till kyrkan om de inte vet vem Jesus är.
Det är vårt ansvar att presentera och berätta vem Gud är och varför vi behöver honom.
Då måste vi gå ut med från själva byggnaden vi sitter i och inte gömma oss för andra.
Detta har jag skrivit i ett tidigare inlägg här , vi ska aldrig glömma att vi har Gud med oss.

För att de ska ske en väckelse hänger det på oss som tror, det är ett beslut vi själva måste ta.
Det är ett beslut i hjärtat vi måste ta, men är vi beredda på att offra av vår tid, pengar o.sv ?
En väckelse kostar mer än man tror, en förkrosselse och nöd för andra som inte mött Jesus.
Ofta är det vår egna bekvämlighet som stoppar en väckelse där det materiella påverkar oss.
Gud missunnar inte att du har det bra ställt på alla plan i livet, men det får inte bli vår drivkraft.

Vår drivkraft borde vara att göra Guds vilja och visa vem Jesus är för våra medmänniskor.
Där han får vara vår grund och centrum i tron, reflektera Guds kärlek för andra i din omgivning.
Genom att förnya vår relation med Gud, där man har en vilja att bara ha mer. Då kan man skapa
en hunger och längtan som kan påverka andra, en längtar bland oss kristna kan skapa en eld igen.
För hur ska vi kunna vara ljus i andra människors mörker om vi inte lyser själva? 

Profeten David Wilkerson tog upp detta  ämne redan 2004 då han var i Sverige, dagen, Video




Boktips - Går att köpa på Nya Musik, Jönköping

(text från nya musiks sidan)
En människa på jakt efter Gud har en passion efter Guds närvaro som driver henne till att jaga efter det omöjliga. Ett barn som springer efter sin far och försöker att fånga honom märker plötsligt att det är faderns armar som håller om barnet. Den som jagar är den som blir fångad den som efterföljs är den som fångar. Paulus säger det på följande sätt: "Jag jagar efter att gripa det, eftersom jag själv har blivit gripen av Kristus Jesus" (Fil 3:12).Det är svårt att läsa På jakt efter Gud och inte smittas av en passion efter Guds närvaro. Tommy Tenney förklarar varför boken sålts i över 1,5 miljoner exemplar: "Det beror inte på mig, enda anledningen är att det finns en otrolig hunger efter Guds närvaro bland Guds folk".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar