Google Website Translator Gadget

torsdag 1 mars 2012

Alla behöver Jesus

När man kollar runt på dagens media inser man mer och mer, hur många som behöver Jesus i sitt liv.
Dels i kyrkan 1,2,3, makten 1,2,3 samhället och världen 1,2, 3 4 5
Vi är alla syndare då vi har vänt Gud ryggen och gått vår egna väg. Detta gjorde att vi vände vårt fokus till oss själva. Vi lever i ett samhälle där stora delar handlar om sitt självförverkande. Där vi anser att vi har rättighet till allt som finns i världen. Det är detta som blir en egoism där man bara tänker på sig själv och inte bryr sig om andra. Dina val påverkar andra när du vill nå dit du vill.
Det är något fel att säga att man inte klarar allt.


Vi är inte skapade att vara själva utan i gemenskap med andra, där alla då har något att ge.
Du kan vara bäst på något men det betyder inte att du då ska köra över din medmänniska.
De val vi gjort har gett synden och ondskan ännu mera tillträde i våra liv. Vi har en Fader i
himlen som har skapat allt här på jorden och allt var perfekt tills vi vände ryggen. Gud söker
dig ständig och bultar på ditt hjärtas dörr. För att ta bort hindret som fanns för en relation
med honom, så kom han ner som människa i Jesus. Han byte liv med dig och mig då han
dog på ett kors så att vägen åter var öppen till Gud. Vi kan inte göra något för att vara förtjäna
av denna handling det är enbart den enorma kärlek som vår skapare gett oss. Denna gåva är
helt gratis och det räcker att säga Ja. Ett liv med Gud gör att man ändrar fokus och tänker mer
på andra och mindre på sig själv. Vi behöver ett samhälle och värld då Jesus är i centrum och
kärleken till andra blir större. Där Guds moral och etik återupptas igen. Där man lever ett liv
som ärar vår skapare och visar kärlek och respekt för andra. Men först måste syndens och
ondskans fäste försvinna, så att du kan se vad som händer och vad som påverkar dig.
Det är därför du och jag vända om från det som inte är bra i våra liv och komma till Jesus.

3 kommentarer:

  1. Jag behöver inte någon låtsaskompis och hotfull kärlek klarar jag mig utan och synd finns inte.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej inte låtsas-kompis och hotfull kärlek. Men Jesus behöver du! ( även om du inte vet om de :) Och Jesu nåd o frälsning!
      Men Gud tvingar ingen! Himlen och frälsningen är inget tvång, bara ett erbjudande om att få tillbringa evigheten på en plats utan ondska! Du väljer själv! Mvh Mathias

      Radera
  2. Ulrika Jansson2 mars 2012 12:25

    Ja, Patrik, vi behöver Jesus. Vi behöver vända oss till Honom varje dag och be om hjälp att lära känna Honom och varandra och oss själva också. Han känner oss bättre än vi själva! Hans nåd pågår ständigt eftersom vi aldrig kommer att kunna nå en fullständig rättfärdighet i tankar, ord och gärningar. Det är kanske en av orsakerna till att vi endast kan räkna tron som rättfärdighet. Vi tror i relationen med Honom och på det som Han gjort och vill göra varje dag för alla som tar emot Honom. Tack för din sida.

    Ulrika

    SvaraRadera