Google Website Translator Gadget

lördag 3 mars 2012

Frälsningen är det enda som räknas

Nej det handlar inte om att följa tusen olika regler när man är kristen eller att vi inte får göra något kul. Det handlar inte om Gud har skapat jorden på sju dagar om han låter en åsna att prata eller jungfrufödsel. Detta är inget med din frälsning att göra överhuvudtaget. Ibland har vi en tendens att fokusera på fel saker då vi presenterar och argumenterar om det kristna budskapet. Det räcker att kolla runt omkring dig där du är. i princip allt du har omkring dig har någon skapat. Om vi människor kan skapa detta, då vore det en barnlek för den Gud som står bakom allt. Men detta är inget som gör dig rättfärdig i Guds ögon. Vi kan inte säga eller göra något för att kunna säga vi är goda.


Det som gör den kristna tron unik i sitt slag, är att vår skapare blev människa och kom ner till oss.
När vi gjorde saker som inte var bra för varandra och vi förtjänade kärlek som minst. Då kom Jesus
för att reparera detta en gång för alla. Genom att byta plats med oss så fick han lida för de dåliga
beslut vi tagit. Detta gjorde han i kärlek till oss innan vi förstod något om vem Gud var på denna jord.
Men det är ditt beslut om du vill lära känna Gud, då går vägen genom Jesus Kristus. Vi kan diskuttera
vad som helst när det gäller evangelium men det viktigaste är att lära känna Gud helt enkelt.
Det handlar om en relation med vår skapare, där man förändras inifrån och ut i sig själv och mot andra.
Även om du inte tror detta är sant, så kan man inte tvinga något till tro det är ett beslut du gör i hjärtat.
Det finns någon söker efter dig och älskar dig så mycket mer än du tror och är skaparen för denna jord.
Gud vill rädda dig från det som kommer efter detta liv, han vill inte du ska gå evigt förlorad på fel ställe.
Då behöver du ta emot Jesus i ditt liv så att du kommer till evigheten i himlen och blir Guds barn.
1,2,3,4,5,6

1 kommentar:

  1. Jesu strävan är att pånyttfödda oss ok senda oss si hjälpare, därav hans befallande ord: NI MÅSTE, om ni vill...

    SvaraRadera