Google Website Translator Gadget

tisdag 20 mars 2012

Genom Filipperbrevet - 2:12-18

Glädje i tillväxt
Därför, mina älskade, liksom ni alltid har varit lydiga, så arbeta med fruktan och bävan
på er frälsning, inte bara som när jag var hos er, utan ännu mycket mer nu när jag inte är
hos er. Ty Gud är den som verkar i er, både vilja och gärning, för att hans goda vilja skall ske. 

Gör allt utan att klaga och tveka, så att ni blir fläckfria och rena, Guds oskyldiga barn mitt
ibland ett falskt och fördärvat släkte, bland vilka ni lyser som stjärnor i världen, när ni håller
fast vid livets ord. Då kan jag berömma mig av er på Kristi dag. Jag har alltså inte sprungit
förgäves eller arbetat förgäves. Ja, även om mitt blod blir utgjutet då ni bär fram er tro
som offer, är jag glad och gläds med er alla. På samma sätt gläder ni er och deltar i min glädje. 

Att efterlikna Jesus är inte ett förslag utan en helig befallning som ska åtlydas. Om vi satsar allt
så kommer Gud vara med. Vår tillväxt hänger inte bara på oss utan är ett samarbete med Gud.
Paulus undervisning påminner om Jesu liknelse att vi ska vara ljus i en mörk värld. Inte genom
att visa hur duktiga vi är utan i ödmjukhet till för varandra. Det kommer alltid finnas gnälliga
människor men vi behöver inte leva som världen gör. Om Paulus skulle dö snart så hoppas han
att hans uppoffring ska väcka glädje till församlingen då de sett hur hans liv har varit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar