Google Website Translator Gadget

onsdag 21 mars 2012

Guds budbärare


Jes 6:8 Och jag hörde Herrens röst. Han sade: 
”Vem skall jag sända, vem vill vara vår
budbärare? ” Jag svarade: ”Jag, sänd mig!” 

Dessa ord som Gud sa till profeten Jesaja är lika aktuella i dag här i vårt land Sverige. Vem ska jag sända? Vem vill vara Guds budbärare? Att förmedla evangelium är något som hänger på oss
och inte bara några få. Det är ett universellt uppdrag vi fick av Jesus i Missionsbefallningen. Att vi ska gå ut och göra alla människor till lärjungar. Det är inte bara några få utan till alla. Gud vill att erbjudandet om en personlig relation ska gå till alla delar av världen även där ondskan och synden har sitt fäste. Men då måste vi våga gå, för Gud har lovat att vara med oss hela tiden. Men det finns så mycket nu som håller oss tillbaka. Vår egen bekvämlighet, pengar och materialism. Vi vill så gärna inte att Gud har för mycket plats i vardagen utan passar bäst då man är på söndagen. Men då kommer det aldrig hända nått nytt och tillslut måste man stänga ner kyrkorna som finns. Men om vi tar vårt ansvar då är Gud med oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar