Google Website Translator Gadget

torsdag 15 mars 2012

Vad är viktigast?


Vad är viktigast för dig i livet? Media presenterar en mörk bild av vårt samhälle och vår värld som
finns omkring oss. Det är sällan man ser något som gör att man blir glad när man kollar mediaflödet.
Man diskuterar ibland helt onödiga saker för att fylla ut plats än att ta det som är viktigast för oss.
Det är sällan det finns plats för goda gärningar om det inte finns en baktanke och man har något att vinna.
Samhällsklimatet blir allt hårdare och utanförskapet ökar allt mera där den som är starkast överlever.
Att bry sig om andra är något konstigt och att hjälpa någon utan att få något tillbaka är inte lika fint längre.
Många vill ha något tillbaka för att kunna visa på vilka goda människor dom är på så sätt bli kända för alla.

Jesus gick till de människorna i samhället som var trasiga och hade problem. Detta var något som samhället
var helt emot och speciellt det andliga ledarskapet. Jesus tog hand om alla som annars inte fick hjälp och
han såg hur de hade det och var som vilsna får. Detta är även något som vi måste göra, att vi inte bara tänker på oss själv utan på våra medmänniskor som finns i vår omgivning. Ett samhälle som har mer individuellt tänkande måste vi gå mot strömmen som Jesus gjorde och tänka mer på andra. Att efterlikna Jesus mer och mer hur han var mot andra. Jesus är svaret för vår värld, han är ljuset i vårt mörker.  
Detta gåva är till för alla på denna jord och det är enbart du som bestämmer hur du vill ha det.
Gud söker dig alltid, han finns närmare dig än du tror. Den enda vägen dit är genom Jesus Kristus.
Media 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20,21,22

5 kommentarer:

  1. Hela samhället är idag så genomsyrat av nåt slags mainstream-tänkande, där egot roffar åt sig, ofta på någon annans bekostnad, får vi också då till sist det samhällsklimat vi förtjänar? Vad tycker du?
    Du skriver mycket bra och minst lika intressant.
    Länkar gärna till din blogg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi skapar lite av det klimatet som vi har nu. Så som ledarna är så blir även folket. Vore kul om du länka :-) länkar upp dig med då.

      Radera
  2. Kött är tydligen manlig och Pelle dristar sig till att grönsaker då kan anses vara kvinnligt. I så fall anser jag att vi könsdiskriminerar köttet och grönsakerna och föreslår därför att vi i fortsättningen hänvisar till kött och grönsaker som ett könsneutralt HEN. Dvs nåt som varken smakar som kött eller grönsaker, kanske lite som kyckling då, men det för mig osökt in på fisk, vilket kön har fisk. faller det helt utanför???

    SvaraRadera
  3. + Tänk hur ömt jag respekterar varje individs rätt, i det jag aldrig tvingar min hjälp och min frälsning på någon. Kanske är detta det svåraste av allt i mitt lidande för mänskligheten - att hålla min otåliga längtan att hjälpa tillbaka, tills människosjälen själv genom att kalla på mig ger mig rätt att handla.

    SvaraRadera
  4. HAN VILL LEDA OSS IN I OTRYGGHET - KANSKE DÅ VI VILL KALLA PÅ HONOM ?

    SvaraRadera