Google Website Translator Gadget

lördag 10 mars 2012

Vi är som olydiga barn

Vi är skapade till Guds avbild där vi har en skapare som älskar oss så mycket i himlen. När Gud skapade allt var det gott och han var helt nöjd med allt. Han såg att Adam behövde en kvinna så han skapade Eva.
Allt var precis som han ville och inget var en slump utan det var en tanke bakom allt som fanns på jorden.
Gud hade en god relation med oss människor och vi saknade inte något i våra liv i ande, kropp och själ.
Men så hände det något, Adam och Eva var inte helt nöjd med tillvaron utan lät sig påverkas av ormen.
Han lät dom tro att Gud är snål, orättvis och att man klarar sig bättre utan hans kärlek och omvårdnad.
Det är det här som kallas för synden, då man bestämmer sig leva ett liv helt utan Gud och hans kärlek.
Vi är som olydiga barn där vi inte vill lyssna på våra föräldrar som visar vad som är bra och dåligt för oss.

Så kom synden och ondskan in i världen och vi lät oss bli blinda och förledas att tro att Gud inte finns.
De välsignelser vi hade i våra liv försvann och vi började leva ett liv efter våra begär och lustar.
Vi blev mer och mer förvirrade och börjar göra uppror mot det Gud har skapat. Där vi försöker visa på att allt är av en slump och att vi har en annan skapelseberättelse. Där vi försöker klippa alla band med Gud för att visa på andra teorier så att vi blir nöjda. Vi försöker ta bort det som är normalt i Guds ögon till det onormala för det ska passa oss, där man säger att det har alltid varit så. Där den som skriker högt får
mest uppmärksamhet i samhället. Där vi vill ha allt nu direkt och struntar i om andra människor får lida.
Vi tänker bara på oss själva så att vi har ett bra jobb, bra ekonomi och bra hus o.sv  men tyvärr blir det på andra bekostnad. Vi klättrar i våra liv där vi ska ha det bättre och bättre och det allra senaste i teknik och saker. Alla klarar inte denna hets efter att ha det bättre där fler blir sjuka på olika sätt och äter medicin.

Men vi vågar inte gå tillbaka till källan för vår längtan för att vi har en sådan fel bild på vem Gud är.
Många har förstört bilden av det sanna evangelium är till att göra något som liknar en människas lära.
Där människor tror det handlar om massa regler och krav och att man inte har sin personlighet kvar.
När det handlar om att leva ett liv som ärar och hyllar vår skapare i himlen. De regler som finns är för
att du och jag ska må bra så vi kan växa som människor både inåt och utåt mot andra och utåt med
Gud. Man tar bara bort saker som inte är bra för en för att ersätta med det som följder Guds vilja.
Din personlighet kommer aldrig försvinna och Gud älskar dig precis som du är. De gåvor och
talanger som vi har, vill Gud du ska använda för att få andra att växa i församlingen.

Men för att relationen ska bli återupprättad måste man vända om till Gud och inse att man behöver honom.
När vi vände ryggen så sökte Gud på sätta att reparera detta igen. Det enda Gud kunde göra att komma ner som människa i Jesus för att visa sin kärlek till oss. Jesus byte liv med oss på korset så att syndens pris kunde betalas så att vägen till Gud skulle bli öppen igen. Detta är ett erbjudande som är till för oss alla.
Gud kommer aldrig att tvinga sig på dig, Han söker dig men beslutet är ditt! Det enda du behöver
göra är att säga Ja! Det är ett val som är viktigt, där det inte bara handlar om livet här utan om evigheten.
Gud vill inte att du ska gå förlorad utan ha en personlig relation med dig. Han vill att du kommer till himlen men då måste du säga Ja! Annars så kommer du gå evigt förlorade. Vägen dit är
att lära känna Jesus för han är den enda vägen till Gud det finns ingen annan väg dit.

Media 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20,21,22,23,24,25,26,27,28,29

2 kommentarer:

  1. Ja vi är olydiga barn, åskans söner, men JESUS är mästaren som kan sin sak.

    SvaraRadera
  2. Min f�rsta kontakt: fick f�rkrossad hj�rta f�r andra g�ngen och led mycket,ingen kunde hj�lpa mig,�vergiven ensam t�nder ett ljus och sitter stilla, mycket stilla, ber och gjuter heta t�rar dag efter dag och natt,hj�rtat ropar p� hj�lp. Snart, n�rvaron och b�r�ringen fanns d�r, och n�gon l�r mig andas r�tt,och mycket mycket mer ...

    SvaraRadera