Google Website Translator Gadget

tisdag 3 april 2012

Debatten fortsätter om frikyrkan

Det har startat en ny debatt om frikyrkan sedan Sofia Mirjamsdotter på sin blogg, talat om sina uppväxt
och erfarenheter av frikyrkan som liten. Detta har skett över twitter #frikyrka, kommentarer och bloggar.

Jag kan känna igen det hon berättar utifrån det jag upplevt och känt. Har mött många människor
liknande Sofia i de sammanhang jag är i. Det känns så tråkigt att människor har fått uppleva så
mycket dåligt med den kristna tron. Jag är från en ickekyrklig miljö och har upplevt vad som är
äkta och dubbelmoral. Som kristen ska man leva som man lär och komma ihåg att vi är som alla
lika värda i Guds ögon. Är vi inte äkta så ser människor det på en gång. Samhället har lätt fått en
bild av att kristna är supermänniskor och att det inte finns några problem alls. Men vi är alla lika 
det enda som är skillnaden är att vi har blivit räddade av nåden genom Jesus Kristus. Om vi följer
Guds levnadsregler då blir det bra, men börjar vi skapa egna regler då kommer människor i kläm
och får lida för detta. Vi ska göra det i kärlek men då måste vi även se hur Jesus gjorde och bemötte människor i sin omgivning. Det känns kul att debatten fortsätter om frikyrkan och att det inte blir
något som dör ut. Utan kan vara något som förnyar det gamla där man står i. För att det ska ske
något nytt kan det vara bra att se sig om där man står först. För jag tror på en förändring i kyrkan!

Mina inlägg:
Media 1,2,3,4,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar