Google Website Translator Gadget

torsdag 23 augusti 2012

Vilken ande styr?


1 Kor 12:3 Därför vill jag att ni skall förstå att ingen som är fylld av Guds ande säger: "Förbannelse över Jesus", och att ingen kan säga: "Jesus är herre", om han inte är fylld av den heliga anden.

Dagens bibeltext är från avsnittet om det andliga och andens gåvor. Där Paulus förklarar till församlingen i Korinth vad som gäller i denna brev. Han vill förtydliga vad som gäller då det varit oklarheter i detta ämne. Den Helige Andes kraft är något som påverkar en som person. Då går det inte att förbanna Jesus, men inte heller säga att Jesus är Herre om man inte har bekänner honom. Då detta är kraften som förenar oss.

2 kommentarer:

  1. Hej Patrik! Hur har det gått för dig? Hoppas det har löst sig.
    Jag har nu lagt ner min gamla blogg, numera finns jag här
    http://friattleva.blogspot.se
    Var välsignad!

    SvaraRadera
  2. Hej Tony! Inget plugg i höst, men kanske ett jobb. väntar nu på svar om jag får jobbet. Uppdaterar till din nya sida då. Guds rika välsignelser.

    SvaraRadera